Sayfalar

1 Ocak 2020 Çarşamba

Batman Rebirth: Ben, Gotham - Cilt 1 Çizgi Roman İncelemesi



Merhaba sevgili okur!

Bugünkü yazımın konusu Rebirth döneminde basılan ilk Batman cildi olacak. Tom King tarafından yazılan, David Finch tarafından çizilen çizgi roman Batman'nin Rebirth hikayesindeki ilk cildi olarak yer alıyor. Tom King bildiğiniz üzere bu zamanlarda çok muallakta olan bir yazar hikayelerinin bazıları çok beğenilirken bazıları ise hiç beğenilmedi. Ben şahsen kendisini ürettiği kötü eserlerden ziyade güzelleri ile hatırlayanlardanım; Heroes in Crisis, Vision, Robin War ve Mister Miracle gibi. Ben bu çizgi romanları zevkle okudum ancak bütün Tom King külliyatını okumadığım için kendisi hakkında geniş bir perspektife sahip değilim. O sebepten bu çizgi romanı sadece içeriği ile değerlendireceğim. 

Batman'in çizimi konusuna gelirsek bence New 52 döneminden daha güzel olmuş tabii tasarım ve göze hoş görünmesinin yanı sıra bana Modern Age Batman'i daha çok anımsattı ben bu sebepten daha güzel buldum. Bununla beraber Bruce Wayne çizimleri de tutarlı ve güzel olmuş; yeni gerekse Batman, gerekse Bruce Wayne tasarımında gidilen değişiklikler bence can sıkıcı durumda değil, aksine daha farklı bir açıdan Modern Age ve New 52 karışımı olmuş gibi. 

Buradan Sonrası Spoiler ve Kişisel Görüş İçermektedir!


Hikayenin en çok eleştirilen kısımları Batman'i Rebirth dönemi başlangıcında eski kötüleri ile görememek olmuştu, forumlarda ki insanların genel olarak bunu sebep gösterdiklerini gördüm daha doğrusu. Yeni karakterlerin daha ilk ciltten hikayeye katılmış olması, Batman'i eski Gotham sokaklarında kötüleri kovalarken görmek, klasik bir hikaye ile başlangıç yapmak belki daha iyi olabilirdi. Ama ben burda yapılan başlangıcı kötü bulmuyorum, Tom King bir seçim yapmış ve seçimi bence gayet yerinde olmuş. Aksiyon ve beklenmeyen bir hikaye akışı ile gidiyor çizgi roman. Ama ilk 6 sayı için hafif bir hikaye oluşturulduğu doğru. Bununda olumlu yönü hikayenin gelişmesi ve oluşması için zaman tanıması olmuş. İleride diğer ciltlerde Rebirth serisinin güzel hikayelere bağlanması ilk cildin sönüklüğünü indirgeyecektir.

Bunun dışında çizilen Batman ve Alfred ilişkisi hoşuma gitti, bir çok ara sayıda veya hikayede Alfred ve Batman arasındaki duygusal bağı görmüştük. Burda, ilk sayı olmasından dolayı, biraz çabuk duygular havuzuna atlıyoruz. Bu durum benimde hoşuma gitmedi ama ilk okuduğum an güzel bir sahne olduğunu düşünmüştüm. Ancak tekrar okuduğum ve incelemeye başladığım zaman aslında ilk sayı için ne kadar gereksiz bir durum oluşturulduğunu fark ettim, ama belki yerinde bulanlarınız da olmuştur. 

Bütün bunlar dahilinde, çoğunluğun aksine ben Tom King'in ilerleyen sayılarda Batman'e hak edeceği bir hikaye vereceğini umuyorum. Ancak şu kesin ki Tom King iyi bir yazar ancak iyi bir Batman yazarı değil. İlerleyen sayılarda bakalım hikaye ne tür şekillere girecek ve bizi nerelere götürecek. Ama şuanlık seriden umudunuzu kesmeyin okuyup beğenmediyseniz bile bir sonraki cilde bir şans verin derim. 

Umarım yazı ve fikirlerim hoşunuza gitmiştir. Kendi fikirlerinizi yorum kısmında belirtmeyi unutmayın. Instagram üzerinden yaptığımız anketlerde sizlerde oy verip bir sonraki yazımızın konusu belirlemek isterseniz bizi @cizgi_romanalemi adresinden takip edebilirsiniz.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere, esenlikler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Son Yayınlananlar

DC Comics - DC One Million Çizgi Roman Okuma Sırası - Part 3

Merhaba sevgili okur! Bugünkü yazımın konusu DC One Million çizgi romanının okuma sırasının son partı olacak. Daha önceden ilk iki ...

En Çok Okunan Yazılar